poniedziałek, 10 lutego 2014

Wszystkiego za dużo...

Co u Was?
Mnie ostatnio doskwiera natłok pracy. Mam w sobie za dużo lenistwa, żeby systematycznie przerabiać do przodu podręczniki i źródła, a kiedy coś mnie weźmie, to nie potrafię się wręcz oderwać od książek. 
Wzięłam na siebie dość ambitne postanowienie, że w przeciągu tych dwóch tygodni przerobię jeszcze raz wszystko, czego nauczyłam się do tej pory, więc siedzę wieczorami w notatkach i książkach różnej miary oraz narzekam, chociaż sama na siebie sprowadziłam taki los. No cóż... Bywa i tak. Aktualnie podczytuję sobie rozdział o Modernizmie w Historii Literatury Polskiej PWN-u (swoją drogą polecam równie gorąco jak Historię Krzyżanowskiego) i czuję, że długo nie wytrzymam bez kolejnej dawki kofeiny. Może jestem zbyt ambitna i może mogłabym robić to jak inni; to jest uczyć się tylko na zaliczenia, ale mam czasem dziwną potrzebę samodoskonalenia się. Mówię dziwną, bo dzisiaj nie ma na to miejsca. Metaforycznie i dosłownie, nie mamy czasu na zatrzymanie się i przypomnienie sobie tego, co było. Wolimy spieszyć się bezustannie tak naprawdę bez celu. Kiedy widzę, ile czasu marnotrawię, ogarnia mnie rozpacz. Tyle mogłabym zrobić, a tymczasem oglądam filmy albo maluję bohomazy. A jednak, wszystko to coś nam daje. Mam nadzieję, że dzisiejsza nauka również nie okaże się bezowocna i że dam radę zarwać kolejną noc. Trzymajcie kciuki! A póki co pozdrawiam was znad studiów nad historyzmem w literaturze polskiej...
Zapomniałabym, niebawem wrócę z nowymi recenzjami, lecz jak na razie; nie mogę zasnąć!

11 komentarzy:

  1. Ja miałam ogromne plany na ferie, żeby powtórzyć jeszcze coś przed egzaminami, ale wyszło jak wyszło.. zostałam z książkami :D

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam w kciuki z całych sił. Jestem przekonana, że dasz radę wszystko ogarnąć. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze podziwiałam takich, którzy potrafią systematycznie się uczyć, albo zacząć naukę odpowiednio wcześnie, żeby nie panikować w ostatniej chwili. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie przytłaczała nauka i piętrzące się egzaminy, ale na szczęście wczoraj miałam ostatni, a teraz 1,5 tygodnia ferii i zasłużonego odpoczynku. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam teraz międzysemestralną przerwę więc czasu na blogowanie i na czytanie całe mnóstwo! :) pięknie, czego chcieć więcej.. może tylko funduszy na ksiązki ;)
    Trzymam kciuki za Ciebie, powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  6. sesja to straszny czas dla studenta. sama co rusz sobie obiecywałam, że będę się uczyć systematycznie, a nie dwa tygodnie przed egzaminem rezygnować ze snu, ale nigdy nic z tego nie wychodziło... trzymam kciuki za pomyślne pytania i powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzymam kciuki!:)
    Ten ciężki czas już za mną, ale Tobie zyczę dużo wytrwałości!

    OdpowiedzUsuń
  8. When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a
    comment is added I get four e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove me from that service?

    Thanks a lot!

    my webpage build your own website

    OdpowiedzUsuń
  9. In order to cope in a very fast-paced market, new applications are needed.
    This business is going to be operated through the owner's home and
    will probably be done entirely for the internet.
    If you're still at the loss, you are able to contact the buyer care team either by email, live chat, or
    phone during standard west coast business
    hours.

    My webpage - ortosyfon

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi to every body, it's my first go to see of this website; this blog consists of awesome and genuinely excellent stuff designed for visitors.


    Feel free to surf to my weblog medical weight loss programs sacramento

    OdpowiedzUsuń
  11. ja ostatnio nie mam czasu na książki :(

    OdpowiedzUsuń